Hembesök från N.Y, typ.


Idag kommer Matilda hit! Det ska bli så kul att få ihop någon hemifrån. Verkligen hemifrån, inte bara från Sverige utan någon som bor 5 minuter hemifrån, från Norrto! En vecka ska hon vara här och jag har redan planerat en massa vi ska göra, så förhoppningsvis lyckas jag underhålla henne hela veckan. 10.45 kommer planet vara här från New York och runt en timme senare kommer jag möta henne på tunnelbanan. På tunnelbanan, säger man så? I tunnelbanan? Nej, på är det nog. Anyway... det är första gången någon hemifrån kommer hit och hälsar på, och jag ser fram emot det så sjukt mycket! Jag saknar allt och alla i Sverige, så förhoppningsvis kan detta stilla min hemlängtan lite grann.

Igår var det första April och jag blev inte lurad en enda gång eller lurade någon heller. Erin förklarade för mig att det betydde otur att lura någon efter klockan 12 på dagen. Något som jag aldrig hört talas om. Har ni? Det var kanske därför jag klarade mig undan det, med tanke på att min kontakt med omvärlden inte börjar förrän runt halv 2 på dagen då jag anländer till skolan.
 
Nu ska jag alldeles snart in till stan och köpa en webkamera så att jag kan använda skype igen! Min mikrofon gick ju sönder när jag flög upp från en stol lite för snabbt pga att någon knackade på dörren, vilket jag inte alls var beredd på! Men det ska iaf inhandlas idag och sen bär det vidare till tunnelbanan där jag ska möta Matildaaaaa! Tjingeling!






Kommentarer
Postat av: Gabriella

Vad roligt! Härligt att du äntligen ska ta tag i och köpa en mikrofon så jag kan prata med dig igen, saknar att prata med dig på skype :P

2009-04-03 @ 18:26:21
Postat av: alexandra

JAAA! Och jag köpte en idag så skynda dig in på datorn så vi kan prata!

2009-04-04 @ 05:16:55
Postat av: Natta

Tycker du kan komma hem snart och komma och hälsa på oss här uppe i stockholm. Saknar dig! :)

2009-04-05 @ 12:09:08
Postat av: alexandra

Ja kommer hem om en vecka! Och det blir lätt Stockholm i sommar :)

2009-04-13 @ 06:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0