Dagens citat



 
Min lärare Mr Knowles börjar alltid våra lektioner med "Qoute of the day". Innan vi sätter igång med lektionen sätter vi oss alla ner i en ring (precis som på dagis!) medan han läser ett känt citat för oss. Det är ett riktigt bra och inspirerande sätt att börja en lektion med, så underbart om alla lärare skulle kunna göra så. Mr Knowles har en del udda sidor, men i slutändan är han en riktigt cool lärare. Anyway, anledningen till att jag började skriva var att jag satt och läste lite saker på facebook som min käre vän David har skrivit och jag läste ett av hans citat, såhär lyder det:

"I don't believe you should live every day as if it were your last, but rather as if it were your first. Learn what you do not know, try what you have not, befriend someone, always have your opinion, and strive for change for the better."

Jag måste säga att det är nog det vackraste jag någonsin läst, och det gjorde hela min kväll. Tack David! Tänk på det alla kära läsare. Lev inte som om din dag är din sista, utan den första.



Kommentarer
Postat av: Gabriella

Håller med, har sedan länge tillbacka tyckt att lev som att det va din sista dag är ett ganska korkat och dumt citat. Och jag väntade på dig vid skype igår kl 19-20, men du kom aldrig så jag stack och kollade på top model :D

2009-02-05 @ 14:45:35
Postat av: alexandra

ja eller hur! han har en del smarta saker att säga den där David. Ja förlåt, jag har så mycket läxor nu så jag har inte tid.. men imorgon ska jag gå upp skittidigt och göra läxor sen kan vi prata. så var inne vid 7-8 så kommer jag in också! <3<3

2009-02-06 @ 04:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0