Oscarsgalan 2009



Oscar 2009


Brad och Angelina


Natalie Portman


Dev Patel och Freida Pinto från Slumdog Millionaire


Hugh Jackman and some dancers



Oscarsgalan 2009 gick av stapeln för några dagar sen och jag och några av mina vänner hade sedan länge planerat att gå till röda mattan, stå utanför och se alla kändisar gå förbi. HA, vad tänkte vi med?? Hela området var avspärrat, Hollywood var denna dagen full av poliser och vakter och i princip alla gator och vägar var avstängda. Det var helt omöjligt att ens komma i närheten av Kodak Theatre där galan och röda mattan var. Det enda vi såg var tältet och den där killen från Amerikas Next Top Model med alldeles för blekt hår. Tydligen åkte Robert Downey Jr förbi oss, men jag såg aldrig honom. Så efter några timmar av flera misslyckade försök att se en glimt av röda mattan bestämde vi oss för att åka tillbaka hem, men dagen var inte över än.. Påväg mot bussen träffar vi på en grupp av galna människor som står och skriker något om att Gud hatar Amerika och vi alla kommer brinna i helvetet. Que? Men bli inte oroliga, detta är väldigt vanligt i USA. Galna, hjärntvättade, religösa människor. Men annars var galan helt F-A-N-T-A-S-T-I-S-K! Hugh Jackman var underbar som värd, röda mattan var faboulus och jag tyckte att alla som vann var värda deras Oscar. Galan var väldigt annorlunda detta året, men jag gillade det. Det var nytt och annorlunda och det funkade verkligen. Årets stora vinnare var Slumdog Millionaire, vilken jag fortfarande inte har sett men det ska jag ändra på allra snarast!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0