Exam-pjäs dags!


Idag var sista dagen med min klass, section 4! Och konstigt nog känns det inte lika sorligt som förra gången vi splittrades, även om jag trivs mycket bättre med denna klassen än förra. Det kändes verkligen inte som att det var sista dagen med allihopa, vi kommer ju fortfarande ses men inte lika ofta som innan. Efter skolan åkte vi allihopa, eller nästan iaf, till en mexikansk fastfood place och käkade buritoss, sen drog vi vidare till Debbies där vi hade ett sorligt avsked. Det var sorligt, men jag ser verkligen fram emot att börja arbeta med våra exampenspjäser!

Imorgon är det dags, då drar 3 veckors schemat igång bestående av bara pjäs arbeten! Denna terminen är vi alla castade i 2 olika pjäser, och jag är även stagemanager (den som har ansvaret för props osv) för en av de. Det kommer bli så underbart, inga läxor alls! Förutom att forska och analysera våra pjäser och försöka hitta en kontakt med våra karaktärer som vi spelar. Pjäserna som jag spelar i är 
- Uncommon Women and Others, av Wendy Wasserstein, där jag spelar Leilah.
- Boys' Life, av Howard Korder, där jag spelar Karen. 

Jag har läst pjäserna och ärligt talat så är det inte några favoriter hos mig alls, men jag tar det som en utmaning och jag ska göra det bästa av det! Jag känner på mig att det kommer bli galet kul, grupperna har hamnat i består av helt underbara och talangfulla människor så jag ser verkligen fram emot att få börja arbeta! För en gångs skull är jag och Mandi INTE i samma pjäs, vi båda tycker det är lite sorligt men vi har insett att det är dags att växa upp och gå skilda vägar.. Istället har jag och min andra rumskompis Erin hamnat i båda pjäserna tillsammans, haha vad är oddsen? Jag tror att de inte vågar lämna mig ensam för jag är utlänning.. Ok, innan jag börjar låta allt för rasistisk så har jag faktiskt aldrig varit i samma klass som henne eller i samma pjäs som henne, så det ska bli kul att se hur det blir!



Kommentarer
Postat av: Gabriella

Så härligt att bara göra det som är så kul för dig, spela teater HELA TIDEN! :) Jag vet att du kommer va bäst, du ÄR bäst på att agera framför publik, kameror m.m. Älskar dig <3

2009-03-26 @ 12:51:22
Postat av: alexandra

JA! Tack babe <3

2009-03-28 @ 02:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0